Wat is er mis met Bonen en Peulvruchten?

Net als tarwe, maïs en suiker worden peulvruchten over het algemeen niet geassocieerd met “junk food” of bewerkte voedingsmiddelen.. Sommige peulvruchten, zoals soja, worden zelfs alom beschouwd als gezonde voeding, en qua voedingswaarde als superieur alternatief voor dierlijke producten. Maar dat maakt ze geen optimale voeding voor de mens – omdat je ze niet kunt vinden bij McDonald’s maakt ze nog niet gezond.

Peulvruchten, ook wel bekend als hummus, gebakken bonen, kikkererwten, zwarte bonen, pinda’s, soja bonen etc, bevatten alle lectines (gespecialiseerde eiwitten). Inderdaad, alle plantaardige voedingsmiddelen bevatten lectines maar de lectinen in granen (bijvoorbeeld tarwe), zuivel en peulvruchten veroorzaken een ontstekingsreactie in het lichaam en zijn bestand tegen koken en verteringsenzymen.

Over het algemeen is het onderzoek op peulvruchten lectine jong en er moet nog veel worden onderzocht. Echter, voor deze post heb ik een aantal gegevens nagetrokken voor degenen onder u die iedere dag door het leven wil als oerdrifter.

Lectines zijn inflammatoir, giftig of beide. Mark Sisson schrijft in zijn nieuwe boek, “Lectines zijn natuurlijke plantaardige giftige stoffen die het immuunsysteem onderdrukken, interfereren met de normaal beschermde darm barrières, en bevorderen ontstekingen doordat onverteerde eiwitmoleculen je spijsverteringskanaal infiltreren en leiden tot een auto-immuunreactie – een situatie die wordt gekenmerkt door de bekende term, lekkende darm syndroom . ”

Maar wat als ik heb slechts een klein deel van bonen of een lepel pindakaas eet, zou dat kwaad kunnen? Ja.

Uit de Lancet: ‘Uit onderzoek van Dr. Wang en collega’s bleek dat lectine in de bloedbaan komt binnen slechts 1-4 uur nadat proefpersonen een handvol geroosterde, gezouten pinda’s aten. Deze lectine kan schade buiten de darm veroorzaken – vaak in de gewrichten, hersenen, en de huid van de getroffen personen.’

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Maar ik heb al diabetes type 1 en ik ben graan intolerant; de schade is gedaan. Kan ik met geen mogelijkheid hebben een beetje pindakaas? Nee.

Onderzoek ondersteunt de sterke mogelijkheid dat milde stimulatie (ontsteking) darm letsel en auto-immuunziekte verder kan verergeren. Het vermijden van bepaalde voedingsmiddelen (lectine) kan helpen om een ​​optimale gezondheid te bereiken en helpt bij het genezen van een beschadigde darm. Dit dient als basis voor verder onderzoek en waarschijnlijke het succes van het paleo dieet.

Daar heb je het, “Toedeledokie pindakaas. Ik zal je missen, maar mijn gezondheid uitdagen is het gewoon niet waard. ”

Ongeacht je nu een auto-immuunziekte of een voedingsintolerantie hebt, zuivel, peulvruchten en granen bevatten giftige bestanddelen (lectine). Als het eten van paleo u niet overtuigt op dit moment kunt u meer grote onderzoek naar het paleo dieet in relatie tot ontsteking, ziekte en prestaties hier beoordeeld.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *