Oer-Slapen: Hoe doe je dat? 9 tips!

slaap
Het is aangetoond dat de kwaliteit van de slaap belangrijker dan de hoeveelheid slaap die je krijgt, maar wat zijn de beste manieren om je slaap te perfectioneren? Hier 9 Oer-hacks die je kunt doen om het meeste uit uw slaap te halen:

  1. Volg uw slaap. Er zijn apps die de kwaliteit van uw slaap bijhouden op basis van de hoeveel beweging tijdens de nacht, deze apps zullen u helpen ontdekken wat werkt – en wat niet – zodat u uw slaappatroon kunt optimaliseren.
  2. Maak uw kamer zo donker mogelijk. Stekker uit alles wat gloeit, bedek je raam met zwarte gordijnen. Uw slaapkamer kan eruit zien alsof hij behoort tot de Unabomber, maar je zult slapen als een baby. Serieus, als je in een stad woont, dien je verduisteringsgordijnen aan te schaffen die lichtvervuilling niet toestaan. Bedek LEDs met zwarte elektrische tape.
  3. Ontwikkel een bedtijd routine die ongeveer 2 uur begint voor het slapen gaan, en begin met het elimineren van gloeiende schermen voor het slapen gaan. Ik gebruik de f.lux app om het blauw licht te blokkeren van mijn apparaten.
  4. Drink geen koffie meer na 14.00 uur.
  5. Zorg ervoor dat je naar bed gaat voor 23:00. Ikzelf ga voornamelijk tussen 21.00 en 22.00 uur naar bed. Ik pak mijn uren in de ochtend als ik om 6.30 uur opsta.
  6. Niet binnen 2 uur sporten of excessief bewegen voordat je naar bed gaat.
  7. Overweeg het nemen van supplementen 2 uur voor het slapen gaan zoals magnesium, Collageen en Krill Oil, deze kunnen allemaal uw slaap op verschillende manieren verbeteren.
  8. Zet uw telefoon op vliegtuig-modus om elektromagnetische velden die de slaap kunnen verstoren te voorkomen. Dit is verrassend effectief.
  9. Probeer 1 eetlepel rauwe honing voor het slapen gaan op een lege maag te nemen. Je hersenen gebruikt lever glycogeen (koolhydraten opslag) in de nacht. Rauwe honing vult dit aanbod aan en helpt bij een stabiele glucosespiegels.

Er zijn natuurlijk nog vele tips en adviezen op het gebiedt van slapen. Dit zijn voor mij de best werkende. Er valt over dit onderwerp ook veel te vinden op internet. Het belangrijkste is dat je de kwaliteit van je slaap niet moet onderschatten. Hoe beter je slaapt, hoe beter je overdag het leven aankan. Ik zeg: “Doe er je voordeel mee!”

One thought on “Oer-Slapen: Hoe doe je dat? 9 tips!”

  1. Ubuntu VPS says:

    Een theorie is dat slapen een manier is om het lichaam en vooral de hersenen te laten herstellen van de inspanningen van de vorige dag.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *