Oer-driften en vasten (intermittent fasting)

Allereerst adviseer ik iedereen de volgende documentaire te kijken. Hierin worden de voordelen van vasten op wetenschappelijke wijze aangetoont:


Wat is intermittent fasting?
Intermittent fasting (IF), of interval vasten in het Nederlands, is eigenlijk niks meer dan een eetwijze. Ondanks dat IF vanaf 2007 populair is gemaakt door Martin Berkhan en zijn Leangains protocol, is het geen nieuw concept. Martin heeft simpelweg een variant gecreëerd en hij is in geen opzicht de bedenker van het concept intermittent fasting.

Ikzelf ben erg tevreden met mijn eigen wijze van intermittent fasting, deze is afgeleidt van de bulletproof fasting methode. Ik heb het naar eigen hand gezet omdat ik op andere tijden eet. Dit is voor iedereen natuurlijk anders dus pas het naar eigen wijze aan.

Intermittent Fasting: mentale prestatie Protocol
Doel: Verbeteren en/of het in stand houden van mentale prestaties en het verliezen van eventueel overgewicht.
Stap 1: Eet je diner om 18:00. Geen snacks na het diner – ga naar bed wanneer je wilt…

Stap 2: Drink “Bulletproof koffie” in de ochtend
Bulletproof Coffee is een mix van gebrouwen  Upgraded koffiebonen ,  gras gevoede boter , en farmaceutische kwaliteit MCT-olie. U vind het volledige recept hier. Ikzelf gebruik gewone koffiebonen en alleen gras gevoede boter. Uit onderzoek blijkt dat je niet persee upgraded koffiebonen hoeft te hebben. Er zitten nauwelijks mycotoxinen in de supermarkt koffiebonen. Dit is dus voornamelijk een verkoop praatje van de Bullerproof man.
Drink zoveel Bulletproof Coffee als u wilt in de ochtend, ik heb genoeg aan 1 kop om 8.00. U kunt nog een kop hebben als je voor 12:00 honger krijgt. Geen koffie na 14:00 uur of je zal niet/slechter slapen.

10Stap 3: Niet eten tot 12:00
Dit betekent dat je niets hebt gegeten voor 18 uur lang, behalve Bulletproof Koffie. Dit dient te gebeuren vanaf het moment dat je wakker en door de ochtend heen tot de middag. Als 18 uur te lang is probeer het eens met 16 uur en reken dit door vanaf je laatste maaltijd in de avond.

Stap 4: Eet zoveel Oer-drift/Bulletproof/Paleo eten als je wilt voor 18.00 uur (tot 20:00)
Het aantal maaltijden dat je eet gedurende deze tijd (tussen 12.00 en 18.00 uur) is niet relevant, evenals de hoeveelheid calorieën.

Hier is een voorbeeld van een dag Intermittent Fasting:

08:00: Drink Bulletproof Coffee.
12:00: Lunch met met voedsel uit het oer-drift/paleo/bulletproof dieet. Liefst een goed gevulde salade.
18:00: Eet je laatste maaltijd voor het begin van de vasten.

intermitterend vasten (Intermittent Fasting) verlengt je leven, verbetert de hersenfunctie, en maakt je weerbaarder op alle niveaus.

3 thoughts on “Oer-driften en vasten (intermittent fasting)”

  1. Pingback: Is er iets mis met roomboter? | OER-DRIFT
  2. Trackback: Is er iets mis met roomboter? | OER-DRIFT
  3. Pingback: Oer-weekmenu met boodschappenlijst! (Paleo, Bulletproof) | OER-DRIFT
  4. Trackback: Oer-weekmenu met boodschappenlijst! (Paleo, Bulletproof) | OER-DRIFT
  5. Linux VPS says:

    Het schijnt namelijk zo te zijn dat bepaalde intermittent fasting protocollen niet goed zijn voor vrouwen. Bij de meeste studies omtrent IF zijn de testpersonen mannen geweest.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *