Een oer-drifter in 14 stappen!

Hoe wordt je een oerdrifter in 14 stappen. Probeer hierbij de 80-20 regel toe te passen. Als je vol overgave volgens de regels van de oerdrifter je dag doorbrengt, dan zul je – als je je 80% aan deze regels houdt – een serieuze verbetering in je gezondheid zien, voelen en merken:

  1. Elimineer suikers(inclusief vruchtensappen en sportdranken die HFCS, honing en agave bevatten).
  2. Vervang de suiker calorieën met gezonde vetten zoals gras gevoede boter , ghee,  MCT-olie , of kokosolie.
  3. Elimineer gluten! In welke vorm dan ook. Dit bestaat uit brood, ontbijtgranen en pasta.
  4. Verwijder van granen afgeleide oliën en plantaardige oliën zoals maïs, soja en canola. Verwijder ook instabiele meervoudig onverzadigde oliën zoals walnoot, vlas, en arachideolie.
  5. Verwijder alle synthetische toevoegingen , kleurstoffen en smaakstoffen. Dit omvat aspartaam, MSG, kleurstoffen en kunstmatige smaakstoffen.
  6. Eet aanzienlijke bedragen van de wei! Gras gevoede vlees van grote herkauwers zoals rundvlees, lam, en bizons. Combineer dit met vis, eieren en schaaldieren.
  7. Verwijder alle verwerkte, gehomogeniseerd en gepasteuriseerd zuivel. Hoge vet items kunnen worden gepasteuriseerd, maar ze moeten met gras gevoed zijn . Volvette, rauwe, volle melk uit gras gevoede koeien is goed voor de meeste mensen.
  8. Verwijder peulvruchten zoals pinda’s, bonen en linzen. Als je je bonen moet hebben, weken, kiemen (of fermenteren), en kook ze.
  9. Schakel zoveel mogelijk over naar gras gevoede vlees en wild gevangen vis. Eet eieren van weide kippen. Varkensvlees, kippen, kalkoenen en eenden vooral biologisch.
  10. Schakel over naar biologische groenten en fruit. Dit is meer van belang voor sommige planten dan anderen.
  11. Kook je eten zoveel mogelijk zachtjes, of helemaal niet. Verwerk water in uw keuken waar mogelijk en maak gebruik van lage temperaturen.
  12. Beperk de consumptie van fruit tot 1-2 porties per dag. Het liefst fruit met een laag fructose gehalten zoals bessen, citroenen, watermeloen en appels.
  13. Gebruik je kruiden zoveel mogelijk vers zoals tijm en rozemarijn.
  14. Geniet van je eten.

Wat te eten? Klik op de afbeelding!

De bovengenoemde stappen zijn voor een groot deel overgenomen van het Bulletproof dieet. Dit is een dieet deels gebaseerd op paleo. Ikzelf vind het prettiger omdat witte biologische rijst is toegestaan. Voor meer informatie bezoek hun website via de link.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *